pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, December 31, 2012

Panas !!! Ostazah Mee Segera PAS Buat PAS Kedah Terkantoi




Semakin hari semakin Pisau Kedah tengok si Ustazah Mee Segera ni suka cakap merapu tanpa berfikir apa yang di cakapnya boleh mendatangkan keburukan kepada parti yang di anutinya itu sendiri.

Dalam video di atas, Ostazah Mee Segera mengatakan Kerajaan Pusat pentadbiran BN telah menzalimi rakyat dengan merampas tanah di Langkawi tanpa memikirkan bahawa setiap tanah rezab yang berada di Kedah merupakan di bawah  pentadiran Kerajaan Negeri dan Kerajaan Pusat tidak hak untuk merampas tanah di Kedah kecuali tanah berkenaan di miliki Kerajaan Pusat.

Ostazah Mee Segera harus mengetahui bahawa tanah-tanah di Kedah kebanyakan telah di gadaikan Kerajaan Negeri pentadbiran PAS semenjak mereka menguasai Kedah selepas PRU12. Antara tanah yang di gadaikan Kerajaan Negeri pentadbiran PAS adalah Tanah Wakaf Madrasah Salihiah yang telah di jualkan kepada seorang kontraktor bernama Sonny Ho untuk di bina pusat membeli belah.

Tanah di Kulim juga menjadi mangsa kerakusan PAS apabila tanah yang berstatus Rezab Melayu di Sungai Kob telah di jualkan kepada kontraktor Cina untuk di bangunkan sebuah tanah perkuburan cina untuk di komersialkan.

Selain itu, kawasan yang berstatus Hutan Simpan Kekal pulak di tukar status kepada Hutan Perladangan supaya dapat mengaut keuntungan dari hasil balak yang terdapat di hutan simpan.

Di harap Ostazah Mee Segera selepas ini bercakap dengan menggunakan akal fikiran supaya ianya tidak menjadi fitnah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog