pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, December 14, 2012

Hot !!! Lagi Bukti Kerajaan Kedah Menzalimi Rakyat Kedah



Dulu masa BN memerintah di Kedah,saman parking yang dikenakan baru RM 15-RM30 kalau tak silap..(betulkan aku kalau salah) Aku pun tak berapa ingat sangat sebabnya jarang kena saman..

Tapi apa yang aku lihat sekarang, bila zaman PAS perintah saman parking melabung naik sehinggga RM 70 dan kawasan kawasan parkir yang sebelum ini(zaman BN) diberikan PERCUMA kepada rakyat Kedah, kini Pas Kedah dah jadikan kawasan parkir percuma itu sebagai kawasan lubuk pendapatan mereka dengan mengenakan bayaran untuk semua jenis kenderaan..



Gambar diatas diambil di Taman Tasik Jitra..Dimana puak geromolan Pas sudah memasang palang automatik bertujuan mengenakan bayaran kepada setiap pengunjung..Dulu kawasan riadah ini percuma untuk rakyat jelata datang ke sini..Tapi sekarang bukan percuma lagi..

Inilah janji janji manis Pas sebelum ini..Hanya indah khabar dari rupa..Sebelum perintah macam macam janji nak turunkan cukai,  mansuh saman parking..La ni nilailah sendiri, dulu bila kena saman parking kena bayaq RM 15ja zaman BN.. Tapi la ni zaman Pas, RM 70 bayaran untuk 1 saman..

Adakah ini cara Pas mensejahterakan rakyat Kedah ?? Tak cukup lagi duit balak yang Pas dapat, la ni nak rembat duit parkir pulak ??

Jadi kalau hangpa semua nak perubahan..PRU 13 ni kasi balik dengan BN..Dah tentu tak ada benda benda karut ni semua..- Medan Tempur

2 comments:

Anonymous said...

baguehlah macam tu.menunjukan mereka para pentakbir telah membuat kerja.tak mau kena saman bubuh saja tiket yang berharga empat kupang selama satu jam.ini pun bagi mengajar pengguna supaya mempunyai tanggong jawab keatas apa yang diberikan pada mereka, betul tak?.kata Islam!,apa juga rezki yang dikurniakan kepada kita bukan kita seorang saja yang punya,ingat tu.jangan hot pula sidang pembaca.tepok dada tanya akal.

Anonymous said...

Untuk perhatian tanpa nama diatas, islam juga tak suruh kita merembat rezeki orang dgn cara yang salah. Apa2 pun bungkuihlah pas pru13 nanti, tu ja yang aku nak bagi tau. Aku tak akan pangkah pas dah sampai bila2......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog