pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, December 31, 2012

Penyokong PAS Patut Baca Kalau Anda Benar-Benar Memperjuangkan Islam




Di mana maruah PAS ketika sekutu mereka pemimpin dalam parti DAP cuba mempergunakan kalimah Allah S.W.T di dalam Bible sepertimana yang terdapat di dalam Al-Quran bagi merujuk kepada Tuhan dari segi kefahaman agama mereka.

Yang lebih mengejutkan adalah kenyataan Ngeh Koo Ham, bahawa PAS telah mempersetujui penggunaan kalimah Allah S.W.T di gunakan oleh agama lain.

Apakah PAS sanggup memperdagangkan Kalimah Allah S.W.T hanya kerana kepentingan politik untuk mendapat kuasa dan membalas dendam terhadap UMNO yang menjadi seteru PAS di dalam politik ?

Tahukah anda tindakan DAP menuntut penggunaan kalimah Allah S.W.T adalah untuk menjatuhkan Islam di Malaysia secara halus dan tanpa di sedari keburukan yang terpaksa di hadapi Umat Islam Malaysia generasi akan datang.

Mengikut kefahaman Islam, Allah S.W.T adalah Tuhan yang maha Esa, tidak beranak dan tidak di peranakan manakala Tuhan dari sudut kepercayaan agama Kristian, Tuhan itu merupakan bapa kepada Isa ( merujuk kepada Nabi Isa ) manakala Mariam atau Marry Ann , ibu kepada Isa yang melahirkan anak Tuhan.

Ternyata kefahaman pengertian Tuhan cukup berbeza di antara Islam dan Kristian. Sebagai Umat Islam kita sepatutnya mempertahankan penggunaan kalimah Allah S.W.T yang di gunakan Umat Islam.

Tindakan mahu menggunakan kalimah Allah S.W.T dalam Bible merupakan taktik licik untuk merosakan akidah Umat Islam untuk mempercayai Allah S.W.T itu adalah Tuhan yang Esa dan tiada Tuhan selain Allah S.W.T dan Allah S.W.T tidak beranak dan tidak di peranakan.

Percaya atau tidak, sekiranya tuntutan penggunaan kalimah Allah S.W.T di benarkan di guna dalam Bible di Malaysia. Generasi akan datang Umat Islam akan mudah terpengaruh dan menganggap agama Islam dan agama Kristian adalah sama kerana menyembah tuhan yang sama iaitu Allah S.W.T sedangkan hakikatnya kepercayaan kewujudan tentang Tuhan cukup berbeza dari sudut kefahaman agama Islam dan agama Kristian.



Tidak hairan la sekiranya DAP yang majoriti pemimpinnya beragama Kristian sanggup memberi laluan kepada Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri kerana di sebabkan ketamakan Anwar Ibrahim kepada jawatan Perdana Menteri sehingga membuatkan dirinya mengamalkan ajaran kefahaman Pluralisme dan Liberalisme yang bertopengkan agama Islam.

Sebagai satu parti yang majoriti penyokongnya adalah Umat Islam seperti UMNO, PAS seharusnya menjadi peneraju di dalam Pakatan Haram seperti mana parti UMNO di dalam Barisan Nasional bagi memperjuangkan Islam di Malaysia dan bukannya membiarkan seorang pemimpin yang berkefahaman Pluralisme dan Liberalisme menjadi peneraju di dalam gabungan yang di bentuk dalam Pakatan Haram.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog