pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, November 11, 2012

Terbukti !!!! Nurul Izzah Berniat Mahu Bangsa Melayu Beragama Islam Di Murtadkan


Helen Ang – Acara di mana Nurul Izzah dijemput menjadi ahli forum berlangsung di Full Gospel Tabernacle (FGT).
FGT ialah gereja Rev. Eu Hong Seng, iaitu pengerusi National Evangelical Christian Fellowship (NECF). Sebelum ini beliau pernah mengundang kontroversi serta Perkasa menuntut supaya Rev. Eu disiasat di bawah Akta Hasutan.
http://mynewshub.my/2011/12/28/isma-anggap-paderi-hong-seng-melampau/
http://www.malaysiakini.com/news/185088

Gereja evangelis kuat pengaruhnya

FGT adalah sebuah gereja mega kaya-raya umpama City Harvest yang menggalakkan ahli jemaahnya menyumbang derma melalui pembayaran kad kredit (lihat screenshot bawah).
Seperti juga City Harvest, ia sebuah gereja karismatik yang tidak terikat kepada mana-mana aliran Kristian lama misalan Roman Katolik, Anglican, dsb.
Semua maklumat diperoleh daripada laman sesawang http://www.fgt2u.org.

Gaya memikat generasi moden

Gereja karismatik mirip City Harvest dalam cara ia membekalkan kegiatan-kegiatan yang mengasyikkan seperti program muzik dan tari-menari.
Gaya mereka bersembahyang juga kelihatan lebih khusyuk berbanding aliran Kristian tua (gambar, bawah).
Rev. Eu telah memperkenalkan rancangan Evangelism Explosion (EE) untuk membantu melatih sukarelawan supaya mampu menjalankan dakwah dengan lebih berkesan.
Para pengikut gereja FGT umpama geng “Take Subang for Jesus“.

Organisasi cekap dan teratur

Keahlian FGT telah melipat ganda sejak gereja tersebut dibentuk pada tahun 1981, ketika itu bertapak di sebuah rumah kedai kawasan SS2, Petaling Jaya. Selepas lima tahun perkembangan pesat, FGT berpindah pula ke tapak yang lebih besar di Damansara Jaya.
Pada hari ini, FGT mempunyai bangunan sendiri serta seramai 84 orang pekerja dalam rangkaian gerejanya yang amat luas bukan sahaja di seluruh Malaysia tetapi juga di negara-negera asing.
Sekiranya FGT dibandingkan dengan profil syarikat, maka boleh dirumuskan ia sebuah bisnes keluarga yang amat maju dan berjaya. FGT diterajui Rev. Eu dan pastor Goh Hock Huat yang mana isteri masing-masing pun berperanan pastor juga.

Sasaran FGT

Di samping orang Cina, FGT turut mensasarkan orang India yang bertutur bahasa Tamil dan juga penduduk yang berbahasa ibunda Melayu.
Gereja ini mengadakan sembahyang beberapa sesi seminggu bagi jemaahnya yang berbahasa Melayu (lihat jadual, bawah).
 Baca Selanjutnya Agenda Memurtadkan Islam Di Sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog