pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, August 7, 2012

PANASS!! Pas Restu Karaoke di Bulan Puasa dari Solat Terawih!! #TukarKedah



Gambar diatas diambil di restoran terbuka ditepi jalan berhampiran dengan sebuah Surau di Gurun Kedah baru baru ini. Sungguh menghairankan pemilik restoran ini berbangsa melayu beragama Islam langsung tidak menghormati bulan ramadan. Namun apa yang lebih hairan dan peliknya, karaoke terbuka ini seolah-olah mendapat restu dari pihak berkuasa kerana sehingga sekarang langsung tiada tindakan yang diambil keatas premis tersebut.

Sudahla berkaraoke terlalak terlolong di bulan Puasa, gangguan suara katak tu, menganggu jemaah di surau sebelah ketika orang lain sedang berterawih. Apakah premis berkaraoke ni mendapat restu dari pihak PBT? Atau premis ini dipunyai oleh individu dalam kerajaan negeri? Sebab itu tiada tindakan yang diambil?

Kenapa agaknya semua benda pelik ini terjadi ketika Pas memerintah negeri Kedah? Pusat hiburan tumbuh bercambah, pusat urut berlambak-lambak, pusat karaoke pun bertimbun. Di mana janji melaksanakan Islam di dalam pentadbiran negeri? Di mana janji untuk kurangkan masalah sosial, dan kembangkan syiar Islam? Mc pelik betul la, makin lama makin teruk pula  masalah sosial di Kedah.

Sepatutnya bila dah parti Islam perintah, masalah makin kurang. Bukan makin bertambah.. ini tidak, terbalik la pulak.


kedahkekl

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog