pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, January 4, 2012

Wah hebatnya pentadbiran PAS Kedah


Inilah hasil pentadbiran Pas Sejahtera,Islam Merana








ALOR SETAR - Lokasi sebuah pusat karaoke dan snooker yang terletak berhampiran masjid di Pekan Tanah Merah, Pendang, menimbulkan persoalan kerana ia dilihat beroperasi tanpa mengambil kira sensitiviti orang Islam.

Pengerusi Persatuan Kelab-kelab Belia Malaysia (MAYC) Pendang, Shaharol Niza Omar berkata, pusat karaoke dan snooker yang terletak di tingkat atas sebuah stesen minyak itu, beroperasi antara jam 10 pagi hingga jam 2 pagi dan sering dikunjungi golongan belia.

Menurutnya, pusat karaoke dan snooker berkenaan yang agak tersorok daripada pandangan umum itu dipercayai mula beroperasi sejak penghujung tahun lalu.

"Pusat karaoke dan snooker itu beroperasi setelah stesen minyak berkenaan dibuka pada 2010. Bagaimana ia boleh beroperasi di situ sekiranya tidak mendapat kelulusan daripada pihak berkuasa tempatan.

"Saya difahamkan, pusat hiburan berkenaan sebelum ini beroperasi di Pekan Pendang namun kemudiannya berpindah dan beroperasi di atas stesen minyak terbabit," katanya kepada Sinar Harian, semalam.



Shaharol Niza yang juga Bendahari Kehormat Majlis Belia Kedah, berkata, walaupun lesen hiburan dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat namun pihak berkuasa tempatan dan Kerajaan Negeri yang mempunyai kuasa memberikan lesen premis.

"Timbul keraguan mengenai kenyataan Exco Kerajaan Negeri, Dr Ismail Salleh yang juga Adun Alor Mengkudu, yang memaklumkan bahawa pusat hiburan di negeri ini, beroperasi setelah mendapat lesen yang diluluskan oleh kerajaan terdahulu.

"Namun apa yang pasti, kewujudan pusat karaoke dan snooker ini adalah tidak sesuai dan boleh mengundang kepada pelbagai masalah sosial melibatkan golongan remaja dan belia," katanya.

Menurutnya, MAYC Pendang melakukan siasatan sendiri dan mendapati bahawa majoriti pengunjung ke 'Pusat Karaoke dan Snooker Pendang' terdiri daripada remaja dan belia Melayu.

"Maklumat yang diperolehi daripada Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mendapati 'alamat utama perniagaan' adalah tidak jelas sebaliknya hanya dicatatkan beralamat di 'Bandar Baru Tanah Merah, 06700 Pendang, namun tidak dinyatakan dengan jelas nombor premis atau lot kedai.

"Ini bermakna pusat karaoke dan snooker ini boleh beroperasi di mana-mana lokasi di dalam kawasan Bandar Baru Tanah Merah. Tetapi bagaimana lesen premis berkenaan boleh diluluskan sedangkan lokasi operasinya tidak dinyatakan dengan jelas," katanya.












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog