pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, January 16, 2012

Panas!!! Lim Guan Eng mahu haramkan warisan melayu??

Kenyataan Lim Guan Eng bagai menyimbah minyak dalam api,,silat adalah satu warisan turun temurun bangsa melayu,,siapa yang rasist sebenarnya ni ??? BN atau DAP??,,BN tak pernah pulak mengharamkan warisan turun temurun bangsa lain,,di Malaysia setiap penduduknya bebas mengamalkan adat resam kaum mereka sendiri,,kenapa Lim Guan Eng nak mengharamkan silat??,sedangkan cina di Penang bebas belajar seni mempertahankan diri dari kaum mereka,,jika mahu di haramkan silat di penang,,Lim Guan Eng perlu mengharamkan segala jenis seni mempertahankan diri tak kira bangsa!!!!,ada berani ???


Sekiranya warisan dari bangsa melayu sahaja yang di haramkan,,nampak sangat Lim Guan Eng rasist,,


Dengan berani Lim Guan Eng berkata,,"Kerana Silat ini lah Melayu jadi angkuh".


"Silat",inilah warisan bangsa Melayu mahu pertahankan Bangsa Melayu!!!,,dalam setiap silat-silat dari bangsa Melayu tak pernah di ajar menjadikan bangsa lain musuh,,dalam silat di ajar menghormati bangsa lain,,,selagi bangsa lain menghormati bangsa melayu,,kenapa Lim Guan Eng bersifat kurang ajar terhadap bangsa Melayu??


Dalam Segi Pemuda UMNO menjulang keris,,kenapa itu pun Lim Guan Eng perlu takut??hanya menjulang Keris orang melayu di anggap rasist ka??keris tu lambang semangat bangsa melayu faham tak !!!,,Lim Guan Eng boleh buktikan kah dengan Pemuda UMNO menjulang keris untuk menidakan bangsa lain di Malaysia??


Untuk maklumat Lim Guan Eng,,di masa petabalan YDP Agong,,keris juga memain peranan di dalam pelantikan,keris juga adalah di antara adat kebesaran Di Raja,,kenapa perlu Lim Guan Eng mahu mempertikai orang melayu menjulang keris,,"Keris Di Julang,di cium,"lambang semangat melayu,


Pisau Kedah:-


Lim Guan Eng cuba mengharamkan warisan bangsa Melayu di Penang,,patut kita tentang,,!!nampak sangat ianya mahu mengikis jati diri bangsa melayu anak melayu penang!!!


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

Anonymous said...

betul ke itu blog LimGuanEng? aku rasa palsu laa...
cek betul2 dulu kang nanti kantoi sebarkan blog palsu

Anonymous said...

Gitu le kalau cina maka cina jugak dia.Oleh itu melayu tetap lawan bagi pertahankan warisan melayu.jngan mundur...hunuskan keris..lawan biar jadi 13 mei pulak.Alahuakbar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog