pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, January 2, 2012

PAS sudah hilang maruah???







Pas Kedah juga kemungkinan akan mengikut jejak langkah Pas Johor,,apabila Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kedah,Phahrolrazi memberi kenyataan baru-baru ini,PAS Kedah akan memberi peluang kepada DAP sekiranya meletakan calon melayu boneka untuk bertanding di Kedah,,


Ini pulak kisah DAP minta kerusi tambahan di Kedah pada bulan september baru ni..dan khabar berita sudah bertiup kencang,Pas Kedah bersedia memenuhi pemintaan DAP yang mahu tambahan 4 kerusi di Kedah,silap tak silap kalau Pakatan Haram menang,,kemungkinan MB dari DAP..l


Isu agihan kerusi di Kedah kian hangat, DAP tuntut 4 kerusi lagi

ALOR SETAR 14 Sept. - Isu agihan kerusi di antara Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP di Kedah semakin hangat diperkatakan apabila DAP menuntut empat lagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan dua kerusi Parlimen untuk ditandingi pada pilihan raya umum akan datang.
Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak bagaimanapun berkata, Pas dijangka mengekalkan jumlah agihan untuk parti itu iaitu sebanyak 24 kerusi seperti pilihan raya umum lalu.
"Pas tiada apa perubahan tetapi mungkin DAP dan PKR ada berlaku tawar-menawar," katanya yang juga Pesuruhjaya Pas Kedah kepada pemberita di sini hari ini.
Semalam, Pengerusi DAP Kedah dan Perlis, Lee Guan Aik berkata, parti itu menuntut enam kerusi DUN pada pilihan raya umum akan datang iaitu dua kerusi sedia ada dan empat kerusi tambahan.
Guan Aik berkata, selain itu, DAP juga mahu calonnya bertanding di dua kerusi Parlimen kerana sokongan terhadap DAP kini sudah jauh meningkat.
Azizan berkata, masih terdapat dua minggu lagi untuk DAP dan PKR mencapai kata sepakat mengenai agihan kerusi di dalam perundingan peringkat negeri.
Menurutnya, jika ia tidak dapat diselesaikan di peringkat negeri maka cadangan dua parti itu akan dikemukakan ke peringkat pusat bersama hujah dan alasan masing-masing.
Kedah mempunyai 36 kerusi DUN dengan 24 ditandingi Pas, 10 kerusi (PKR) dan dua kerusi (DAP).
Daripada jumlah itu, Pas memenangi 16 kerusi manakala PKR memenangi lima kerusi dan DAP menang satu kerusi pada pilihan raya lalu.
Bagaimanapun, dua daripada lima wakil rakyat PKR kemudian mengisytiharkan diri sebagai sebagai wakil rakyat Bebas




2 comments:

Anonymous said...

BUKAN HILANG MARUAH TAPI SUDAH TIADA MARUAH.

Anonymous said...

walau muka Pas.. Dap/PKR dah letak tapak kasut tapi jilat tetap jilat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog