pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, January 10, 2012

Panas!!! Kisah Madrasah Salihiah anak didik Kuin Berbicara!!!!

Baca artikel ini dengan hati yang terbuka






Oleh: Anak Didik KUIN 
Mari kita halusi bicara Roslinda Hashim/Muhamad Sanusi SETPOL MB Kedah/Ketua Penerangan PAS Kedah - Sinar UTARA 9/1/12.
UMNO mengetepikan keputusan Majlis Fatwa Kegeri Kedah?.

Muhamad Sanusi kena faham dulu, yang dipersoalkan keputusan kedua Majlis Fatwa satelah Kerajaan Kedah menghantar Dato' Amirudin jumpa Mufti dan keputusan mengeluarkan fatwa yang kedua itu, adakah telah dipersembah maklum kapada KDYMM Tuanku Sutan?.

Ikut Mufti kata, setelah itu, beliau akan persembah maklum kapada KDYMM Sultan Kedah. Ini yang tak kena. Dah keluar fatwa pertama, muslihahnya, bila disembah maklum, KDYMM Tuanku Sultan akan persoalkan "ORANG RAMAI ATAU WARIS WAQAF KHAS TANAH SURAU TUUU... TAK KATA APA KAAA...?".

Jadiii... persoalan serupa itu, orang ramai nak tahuuuu... Kerajaan Negeri atau Mufti buatka. Apa pulak kata UMNO ketepikan keputusan Majlis Fatwa. Sabenarnya, PAS sembunyikan keputusan itu daripada KDYMM Tuanku Sultan, kerana motifnya jika disembah maklum, Kerajaan Negeri akan menghadapi bahana teguran KDYMM Sultan Kedah.
Semua orang mahu pembangunan. Muhamad Sanusi kata 50 tahu BN perintah Kedah Bangunan buruk Tunku Yaacob tidak dapat diselesaikan. PAS perintah 2 tahun masaalah tersebut dapat diselesaikan. Nak bangunkan Aman Central dengan nak robohkan bangunan buruk Tungku Yaacob, tak ada sapa yang menghalangnya. Tetapiii.... yang orang ramai halang tu ialah, kenapa Kerajaan PAS nak roboh Surau Salihin? sedangkan gereja disebelah sempadan tanah Aman Central tidak dirobohkan?. Ini persoalannyaaaa...

Sapa tak mahu pembangunan dan cantik, hinggakan Amirudin kata nak buat hotel disebelah/hadapan Sekolah Kebangsaan Kancut, antara hotel dengan Aman Central ada jambatan. Cantik tuuuu... Tapiiii... Surau Salihin tu jangan diruntuh lah dan buat satu plen bangunan surau yang cantik juga berasingan dengan komplek Aman Central. Tapak surau biar disitu. Ini, kenapa kerana nak bina komplek cantik, tanah waqaf khas surau dijual?. Itu persoalannyaaaaa.

Sebelum ini UMNO memainkan isu politik pembangunan yang diwarisi 50 tahu yang lalu. Kerana politik pembangunan yang UMNO mainkan selama 50 tahun yang lalu itu lah yang Muhamad Sanusi boleh balik ka Sik dengan jalan dua hala dan sehala hingga ka Sik, Muhamad Sanusi dapat pelajaran tinggi, pembangunan sekolah menengah ugama boleh dibina di Sik, KEDA bangun pekan Sik, Hospital di Sik dan berbagi lagi pembangunan untuk rakyat di Sik dan juga di Daerah-daerah pendalaman di Kedah. Jalan dari Durian Burung ka Baling. Itulah nama politik pembangunan.

Jika tak berpolitik demi membangun rakyat, itu adalah suruhan Islam. Tak kan macam PAS asyik berceramah maki orang sana sini macam Mat Sabu, itu politik juga, tapi tak ada faedah untuk rakyat. Malah kena derma lagi. Itu menyusahkan rakyat namanya.

50 tahun UMNO berpolitik, pembangunan demi pembangunan disediakan oleh Kerajaan BN bertunjangkan UMNO, sehingga sekarang menjadi keghairahan PR pulak nak ambik alih Putrajaya, itu namanya politik pembangunan untuk rakyatlah. Apa ada motif tersembunyi?. Muhamad Sanusi jeeerr...kata motif tersembunyi.

Muhamad Sanusi kata "Politik pembangunan yang dibawa UMNO TIDAK LAGI MAMPU MENGGUGAT KEPERCAYAAN RAKYAT KEDAH TERHADAP KECEMERLANGAN PENTADBIRAN KERAJAAN KEDAH. kononnya Muhamad Sanusi kata lagi PEMBANGUNAN ADALAH MATLAMAT AKHIR PERJUANGAN POLITIK MEREKA (umno) TETAPI BAGI PAS PEMBANGUNAN HANYA ALAT UNTUK MENCAPAI MATLAMAT LEBIH BESAR, IAITU KESEJAHTERAAN HIDUP DUNIA DAN AKHIRAT.

Kita soal Muhamad Sanusi. Kerajaan UMNO/BN buat mesjid, surau, jalan raya, hospital, buat LUTH, buat sekolah, buat klinik, buat jambatan, buat Universiti, buat Angkatan Tentera, buat Polis, buat Kastam, buat APMM, ah... banyak lagilah. Itu bukan pembangunan untuk kesejahteraan rakyat di dunia dan akhirat?. Hampa perintah baru tambah sikit jeeeerrr.. buat KUIN, buat kilang mengetin
buah, itu sekali gus boleh menafikan pembangunan yang dibuat oleh UMNO dan BN selama 50 tahun?. Haaaaiiii... Muhamad Sanusiiii... jangan cakap macam budak derjah duaaaa... orang gelak koooott... BODOH LAH HANG. HANG BUTA MATA LAH.

Dulu depa kata, buat pembangunan sehingga rakyat jadi sejahtera sekarang, kononnya itu adalah tanggungjawab Kerajaan memerintah, kerana ambik duit cukai rakyat. Yaaa laaah.. kerana kebijaksanaan dan keperihatinan Kerajaan BN memerintah lah dapat dibuat yang tu semua. Mana ada 'motif tersembunyi'?. Semua open, apaaaaa....

'Motif tersebunyi' memang Kerajaan PAS/PR buat. Buat Aman Central, Sanny Ho bagi duit, 10% daripada rm500 juta ambik sorang sikit. Amirudin/Ghani/Sanusi dan dan dan Exco2 PAS memang
sauuuu...punya. Kita tunggu siasatan SPRM.

Read more:(Kedah Times) http://syburi-times.blogspot.com/2012/01/ada-motif-tersebunyi.html#ixzz1ivP4ashP





Alamak kenyataan Tuan Mufti kita kantoikan Azizan dan Kerajaan Negeri Kedah Pentadbiran PAS..
Tu la PAS jangan suka putar belit kenyataan,,,bila dah terlalu putar belit,,kadang-kadang menjerat diri sendiri

1 comment:

anak didik kuin jgk... said...

Kesian dato' badar..

ajar penat2..last anak didik dia lwan dia..

anak didik buat2 pandai pada guru..

renung2 kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog