pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, December 30, 2011

Kenyataan Badan Bertindak SMS (Selamatkan Madrasah Salihiah)


Kenyataan di sebalik laporan polis yang di buat

Ketua Pemuda Pas Alor setar



Munajat Perdana Madrasah Salihiah

ALOR SETAR 29 Dis. - Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) akan tetap mengadakan program Munajat Perdana di Madrasah Salihiah di Kancut pada Sabtu ini walaupun Dewan Pemuda Pas Alor Setar membuat laporan polis semalam bagi menghalang program itu diadakan.
Pengerusi BBSMS, Mansor Ahmad berkata, pihaknya juga ingin menjemput Ketua Pemuda Pas Alor Setar, Mohd. Azam Awang yang membuat laporan polis itu serta orang ramai untuk turut serta pada program tersebut.
"Aturcara yang akan dijalankan bermula pada pukul 12 tengah hari hingga 5 petang pada hari itu ialah solat Zuhur, solat hajat dan juga tazkirah.
"Ini bukan himpunan nak buat tunjuk perasaan jadi kami tetap akan jalankan program ini kerana kami ada permit dan orang ramai termasuk Mohd. Azam sila jemput ke program ini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Semalam, Mohd. Azam membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar untuk menghalang program yang akan diadakan Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) pada Sabtu ini.
Mohd. Azam ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kota Setar di sini berkata, perhimpunan BBSNS perlu dihalang kerana bercanggah dengan keputusan Majlis Fatwa Kedah yang membenarkan kaedah istibdal digunakan terhadap tanah wakaf khas madrasah itu.
Menurut Mansor, adalah penting untuk Mohd. Azam dan orang ramai hadir ke program itu kerana pihaknya akan memberikan penerangan mengenai isu yang melanda madrasah itu.
"Kalau Mohd. Azam tidak mahu datang Sabtu ini, dia boleh datang pada bila-bila masa kerana kami bersedia untuk memberikan penjelasan serta menunjukkan bukti-bukti mengenai madrasah ini agar dia tidak buta fakta," ujarnya.

Ketua Pemuda Pas Alor Setar membuat laporan polis.








Pisau Kedah:-

Kenapalah yang kecut teloq sangat,Ketua pemuda tersebut nak pertahankan Islam ka,,atau nak pertahankan Pas yang zalim terhadap Islam,?

Ikut suka hati dia pulak nak suruh Polis menghalang perhimpunan Badan Bertindak SMS,Dulu masa himpunan BERSIH 2.0 bukan main hampa hina Polis.melawan polis.la ni pi cari polis pulak...pi la panggil Ambiga hampa tu...

2 comments:

Anonymous said...

kalu ni macam susah ooo...nak sembahyang pun tak bole ka mancha...Apa dia ingat itu sembahyang hajat pas punya ka...ayoyo...

Anonymous said...

Sebagai saorang Islam saya menyeru agar semua orang Islam diseluruh negara termasuk NGO2,Pertubuhan2 Islam ahli2 parti poltik dan bukan politik terutama PERKASA bersama sama keluar membantah atau sekurang bersuara menentang penindasan yang akan dilakukan bagi meruntuh rumah Allah yang suci lagi mulia itu.Inilah masanya untuk kita berjihad kejalan Allah dan jangan lah kita menjadi makhluk2 yang bacul lagi dayus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog