pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, February 6, 2013

Hot !!! Terbukti @realDrMaza Ilmuan Islam Yang Suka Bermuka-Muka @abuaqifstudio @ustazfathulbari



Semakin hari semakin terserlah pegangan politik Dr Maza yang kononya tidak menyebelahi mana-mana pihak parti politik di Malaysia di dalam berdakwah secara adil tanpa memilih bulu.

Tapi yang Pisau Kedah hairan, kenapa sekarang Dr Maza bila mengeluarkan kenyataan selalunya akan menghentam kepada parti BN tidak kepada parti Pakatan Haram ??. 

Sedangkan keburukan yang di lakukan Pakatan Haram terlalu banyak tidak pernah di hentamnya.

Terbaru Dr Maza mendesak pendirian individu dalam UMNO ( seolah-olah ianya di tuju kepada Ustaz Fathul Bari ) berkenaan syarikat gergasi Mega Ultimate menaja penyanyi populor Korea, PSY membuat persembahan pada Sambutan Tahun baru Cina di Pulau Pinang yang di anjurkan oleh parti kompenan dalam BN.


Ternyata desakan yang cuba di lakukan Dr Maza kepada Individu dalam UMNO itu ianya berbaur politik Pakatan Haram !!!

Mengapa mahu mendesak pendirian individu dalam UMNO terbabit sedangkan ianya anjuran parti komponen mewakili masyarakat Cina dalam BN yang mahu menyambut perayaan mereka dan di taja oleh sebuah syarikat gergasi  ??

Sudah jelas yang menganjurkan program berkenaan adalah parti kompenan masyarakat Cina dalam BN dan bukannya UMNO.

Mengapa Dr Maza tidak pernah mendesak pendirian Ketua Pakatan Haram, Anwar Ibrahim di dalam program tarian separuh bogel yang dianjurkan parti PKR beberapa hari yang lepas di Kulim, Kedah ?



Kalau Dr Maza nak tahu, hampir 70% ahli PKR merupakan orang Melayu. Dan apabila di katakan bangsa Melayu, ianya berkait rapat dengan Islam di Malaysia.

Di mana pendirian Dr Maza yang kononnya berdakwah untuk Islam tanpa memilih bulu ketika program yang betul-betul mengaibkan ini di anjurkan oleh parti yang 70% adalah Islam ?

Pisau Kedah berharap Dr Maza tidak menunjukan kebodohannya yang mengaku tidak menyebelahi mana-mana pihak parti politik.

Sudah jelas Dr Maza sememangnya pro kepada politik Pakatan Haram. 

Nyatakan secara jelas kepada semua bahawa pendirian Dr Maza berkenaanparti politik yang di sokongnya. 

Mengapa perlu hendak bermuka-muka menipu yang kononnya dirinya tidak menyebelahi mana-mana pihak parti politik di dalam berdakwah untuk Islam ?

1 comment:

Anonymous said...

Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam telah bersabda mengenai Khawarij :

سَيَخْرُجُ فِى آخِرِ الزَّمَانِ قَوْمٌ اَحْدَاثُ اْلاَسْنَانِ ، سُفَهَآءُ اْلاَحْلاَمِ ، يَقُوْلُوْنَ مِنْ خَيْرِ قَوْلِ الْبَرِّيَّةِ ، يَقْرَاُوْنَ الْقُرْآنَ لاَ يُجَاوِزُ حَنَاجِرَهُمْ ، يَمْرُقُوْنَ مِنَ الدِّيْنِ كَمَا يَمْرُقُ السَّهَمَ مِنَ الرَّمِيَّةِ

“Akan keluar pada akhir zaman satu kaum, umurnya masih muda, rosak pemikirannya, mereka berkata dari sebaik-baik perkataan makhluk. Membaca al-Quran tidak melebihi kerongkong mereka. Mereka terkeluar dari agama seperti terkeluarnya anak panah dari busurnya”.
(Hadis Riwayat Al-Bukhari No. 3611 dan Muslim No. 1066)

Lagi sekali terkena tepat kepada golongan anti hadis.

Rasulullah bersabda :

يَقْتُلُوْنَ اَهْلَ اْلاِسْلاَمَ وَيَدُعُوْنَ اَهْلَ اْلاَوْثِانِ

“Mereka (Khawarij) membunuh (memerangi) ahlul Islam, tetapi membiarkan para penyembah berhala”
(Hadis Riwayat Al-Bukhari No. 3644, Muslim No. 1064. Lihat : Sahih Al-Jami’ No. 2227, Nasiruddin Al-Albani.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog