pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, February 14, 2013

Balak Dah Habis, Azizan Razak Tuntut Pulak RM 100 Juta Dari Kerajaan Pusat



Apa ke hal Azizan Razak nak tuntut dari kerajaan pusat sebanyak RM 100 Juta. Kalau betul pun Ayahnda Tun Mahathir janji kepada kerajaan negeri, pastinya kerajaan negeri ketika itu merupakan kerajaan negeri pentadbiran BN dan bukannya janii kepada kerajaan negeri pentadbiran PAS. sekarang ini. 
ALOR SETAR - Kerajaan Negeri Kedah meminta kerajaan persekutuan membayar pampasan sebanyak RM100 juta sekiranya mahu penebangan balak di negeri itu tidak dilakukan.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, pampasan itu sebenarnya pernah dijanjikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad semasa beliau menjadi Perdana Menteri, namun tidak pernah ditunaikan hingga kini.

"Kalau bising sangat (mengenai penebangan balak), bayar kami RM100 juta... hutan hak Kedah...lagipun tak tebang kawasan tadahan air, kawasan hutan simpan saja tebang," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di Wisma Darul Aman di sini hari ini.

Bagaimanapun, beliau berkata perjanjian oleh Dr Mahathir itu hanya dibuat secara lisan manakala Menteri Besar Kedah sebelum ini tidak pernah menuntut janji berkenaan.- Baca Seterusnya
Kenapa baru sekarang Azizan Razak nak cakap soal janji Ayahnda Tun Mahathir dan bukannya di masa sebelum pembalakan berlaku, sebelum bukit-bukit, gunung-gunung di gondolkan ??

Nampak sangat kerajaan negeri pentadbiran PAS hanya mahu keuntungan di sebalik pembalakan sahaja. Projek yang hendak di bangunkan di kawasan pembalakan hanyalah sebagai satu syarat untuk menghalalkan pembalakan secara membabi buta.

Lepas tu apabila nak selamatkan diri, tunding pulak kesalahan kepada orang lain seperti mana Ayahnda Tun Mahathir di persalahkan.

Memang teruk betul la kelaku kelayak Azizan Razak ni. Hodoh gila !!!

1 comment:

Anonymous said...

kalau hodoh pun ciptaan allah taala juga kan.sama jgk dgn ko kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog