pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, February 13, 2012

Panas!!! Peguam PKR mahu membela hak orang yang menghina Rasulullah S.A.W

Seorang wartawan warga Arab Saudi telah ditahan oleh pihak berkuasa Malaysia ketika beliau transit di KLIA sebelum meneruskan perjalanan ke New Zealand.

Menurut Menteri Dalam Negeri penahanan itu dibuat atas permintaan pihak berkuasa Arab Saudi.Lelaki itu cuba melarikan diri kerana menjadi buruan pihak berkuasa Arab Saudi akibat dari perbuatannya menghina Nabi Muhammad SAW.

Mohammad Najeeb A.Kasghari, seorang kolumnis dan wartawan di akhbar Arab Saudi telah menimbulkan kemarahan rakyat negara itu. Malah perbuatannya tidak mungkin dapat dimaafkan oleh sesiapa sahaja yang mengaku beragama Islam.

Kolumnis Arab Saudi itu dalam TWITTERnya telah menyamakan dirinya dengan Nabi Muhammad S.A.W pada hari sambutan Maulidurrasul. Malah kolumnis yang mungkin beranggapan bahawa kebebasan bersuara bermakna boleh bercakap tentang apa-apa sahaja tanpa batasan, berani pula menyatakan bahawa sebahagaian dari sikap Nabi Muhammad s.a.w ada yang disukainya dan ada pula yang tidak disukainya.

Jangan terkejut di Malaysia ada Peguam yang nak membela si penghina nabi atas dasar hak asasi manusia,3 orang peguam bela dari Malaysia,2 orang bukan beragam islam iaitu Christoph Wilcke dari Human Rights Watch serta S.Arulchelvan dari SUARAM,,manakala seorang lagi adalah peguam wanita yang beragama islam bertudung litup iaitu Fadiah Nadwa Fikri.

Fadiah Nadwa Fikri merupakan peguam PKR.alangkah menyedihkan apabila seorang yang menghina Nabi yang di sayangi seluruh umat islam mendapat pembelaan dari orang yang beragama islam,

Itulah keterbukaan dan liberalisme yang cuba diajarkan oleh Anwar Ibrahim kepada rakyat Malaysia.Umat Islam tidak boleh berbuat apa-apa sekiranya mereka dihina. Sebarang tindakbalas daripada umat Islam atau penguasa Islam ke atas rakyatnya, dianggap tidak menepati hak asasi manusia.

Dan itulah yang diperjuangkan oleh PKR menerusi sokongan Fadiah Nadwa Fikri kepada lelaki yang telah menghina Rasulullah s.a.w. itu. Belum lagi berkuasa sepenuhnya di Malaysia, kekurangajaran Fadiah Nadwa Fikri sudah sampai ke tahap menyokong penghinaan ke atas Rasulullah s.a.w.

Bayangkanlah kalau PKR menjadi penguasa Putrajaya... barangkali bukan Nabi Muhammad s.a.w lagi yang dihina, bahkan Allah Taala hanyalah 'barang' permainan semata-mata walaupun kepala bertudung litup dan kelihatan seperti seorang muslim yang taat!!!!

Di Arab Saudi mereka telah memutuskan lelaki yang menghina Nabi itu sebagai murtad. Jadi bagaimana pula dengan orang islam yang mempertahankan orang yang menghina Nabi ?

Published with Blogger-droid v2.0.4

5 comments:

Anonymous said...

kalau pakatan memerintah malaysia aku secara rasminya akan menjadi pejuang ISLAM yg akan menentang penjajahan yg menghina ISLAM & NABI MUHAMAD SAW...

HUKUM DUNIA TAK DA MAKNA DALAM HIDUP AKU...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Buat lah apa yang kau orang suka!! Besok lam qubur....jawab ler sendiriii!!!

Anonymous said...

Aku ada satu cadangan , suruh jadi isteri surendran supaya dia boleh bergabung sdengan keling parya

Anonymous said...

kenapa rujuk kepada bangsa yahudi..
HOWARD ZINN...kenapa2

Anonymous said...

inilah peguam yang x sedar diri,cuma nak tanya masa belajar dulu pakai duit siapa agaknya?kalau makbapak kaya ok lah tapi seabaliknya! jawab esok bila kena tanya"siapa nabi kamu"jangan gagap2jangan jual agama kerana kuasa dan harta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog