pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, February 16, 2012

Cerita Panas!!! YB Demam?? Gelaran terbaru untuk seorang Ahli Parlimen di Kedah..

Baru-baru ini,hampir semua media arus perdana negara memuatkan berita mengenai kezaliman regim pas Kedah yg sanggup menghalang peniaga-peniaga pekan nat Naka daripada mencari rezeki.

Isu ini tercetus selepas pihak berkuasa tempatan (PBT) iaitu Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) yg di bawah kuasa kerajaan negeri telah mengeluarkan notis menutup tapak Pekan Nat Naka selama 2 minggu bermula 5 feb 2012 atas alasan kebersihan. MDPT menggunakan dalil kononnya kawasan tapak pekan nat Naka itu adalah kawasan yang menjadi punca kepada wabak denggi dan air kencing tikus yg sangat kritikal.

Untuk makluman semua,di tapak Pekan Nat Naka terdapat dua kategori peniaga iaitu kategori A dan B.Kategori A adalah peniaga2 kedai makanan (tetap) yang berniaga setiap hari daripada pagi sampai malam.

Kategori B pula adalah terdiri daripada 300 orang peniaga Pekan Nat (pasar pagi) yg berniaga HANYA setiap hari ahad sahaja bermula jam 7 pagi sehingga pukul 1 tengahari. Yang menjadi persoalan sekarang ini adalah apabila notis tutup tersebut hanya terpakai kepada peniaga kategori B SAHAJA. Peniaga kategori A boleh berniaga macam biasa. Sedangkan alasan penutupan yang diberikan oleh MDPT (baca : regim pas Kedah) adalah kerana faktor kebersihan dan kesihatan yg sangat kritikal. Sekiranya alasan yang diberikan oleh pihak Regim Pas Kedah berhubung penutupan tapak pekan nat tersebut adalah benar,sewajibnya semua peniaga  termasuk daripada kategori A atau B HARUS menutup operasi perniagaan masing2.

Sebagaimana yg pernah terjadi di Hutan Lipur Puncak Janing dulu,apabila didapati kawasan Hutan Lipur Puncak Janing menjadi punca kepada wabak air kencing tikus,seluruh kawasan tersebut dikuarantinkan. Kawasan tersebut ditutup sepenuhnya. Tidak dibenarkan aktiviti riadah atau perniagaan yg dibenarkan di kawasan tersebut selagi arahan penutupan tidak ditarik balik.

Namun di Naka,keadaannya berbeza. Si A boleh berniaga manakala si B dilarang daripada berniaga. Peraturan jahiliah mana yang Regim Pas Kedah gunakan?

Sebenarnya,para peniaga2 pekan nat Naka tidak marah atau nak persoalkan tindakan pihak regim yang mahu menutup tapak tersebut KONONNYA atas alasan kebersihan dan kesihatan.

Nak tutup setahun pun tidak menjadi masalah. Yang menjadi masalah adalah apabila pihak Regim Pas Kedah tidak menyediakan tapak sementara untuk mereka berniaga sementara tapak pekan nat Naka ditutup. Pihak peniaga pekan nat meminta untuk menggunakan tapak pasar malam yg dimiliki oleh pihak MDPT sendiri.Malangnya,pihak MDPT yg dikuasai oleh Ahli-ahli Majlis yg terdiri daripada pemimpin2 Pas dan PKR kawasan Padang Terap telah MENOLAK mentah2 permintaan daripada peniaga2 pekan nat Naka.

Alasan yg diberikan adalah sangat BODOH iaitu seluruh kawasan naka tidak dibenarkan berniaga. Tetapi pada masa yg sama,peniaga2 pasar malam dibenarkan berniaga macam biasa. Ini perbuatan yg sangat BIAS.

Kenapa pihak Regim Pas Kedah mengdiskriminasikan peniaga pekan nat? Kenapa Regim Pas Kedah sangat zalim kepada peniaga pekan nat Naka? Apa salah mereka hingga mereka ditindas sedemikian rupa?

Ok kita akan huraikan teori konspirasi pihak Regim Zionis Pas Kedah ini.
Tapak pekan nat Naka itu sebenarnya dimiliki oleh pihak Koperasi Pekan Nat Naka. Segala urusan pengurusan dan sewa tapak di situ dibayar kepada pihak koperasi. Untuk makluman tambahan,Koperasi Pekan Nat Naka dikuasai 100% oleh penganut2 PR. Pihak MDPT sebenarnya mahu mengambil alih pengurusan tapak tersebut. Jadi segala hasil mahsul tapak berkenaan akan menjadi milik pihak MDPT.

Namun,pihak MDPT sedar bahawa untuk mengambil alih tapak berkenaan daripada pihak koperasi bukanlah suatu kerja yg mudah kerana pihak koperasi sudah menguruskan tapak berkenaan selama hampir 40 tahun. Jadi,pihak MDPT yg dikuasai oleh Ahli2 Majlis cuba untuk mewujudkan kemarahan para peniaga pekan nat naka terhadap pihak Koperasi Pekan Nat Naka kononnya pihak koperasi gagal menguruskan tapak tersebut sehingga tapak tersebut ditutup.

Kemudian pihak MDPT akan meracuni para peniaga-peniaga tersebut agar menyokong supaya pengurusan di tapak berkenaan diserahkan kepada pihak MDPT. Inilah permainan sebenar pihak MDPT. Yang menjadi mangsa adalah para peniaga pekan nat Naka. Yang terjejas dan menanggung kerugian adalah peniaga.

Betapa zalim dan kotornya Regim Zionis Pas Kedah. Sebelum ini,ketika kedah di bawah pemerintahan BN,belum pernah terjadi perkara sedemikian rupa. Kerakusan dan kezaliman pihak Regim Zionis Pas Kedah ini wajar ditentang habis-habisan.

Para peniaga sudah sedar bahawa Regim Zionis Pas Kedah bukanlah kerajaan yg baik sebagaimana yg selalu mereka uar2kan di dalam ceramah2 mereka. Malah Ahli Parlimen Padang Terap iaitu Yb Nasir Zakaria semasa kempen PRU12 dulu sanggup turun ke pekan nat dan pasar malam berjumpa dengan para peniaga merayu undi dan berjanji untuk menjaga kebajikan mereka. 

Namun apabila terjadi isu ini,para peniaga yg ditindas oleh pihak Regim Zionis Pas Kedah telah menelefon sendiri kepada Yb Nasir supaya turun membantu mereka. Malangnya Yb Nasir yg merupakan Ketua Pemuda Pas Padang Terap sanggup BERBOHONG kononnya beliau demam. Tetapi dengan takdir Allah,pembohongan Yb Nasir terkantoi apabila dia dilihat sedang enak menjamu selera di sebuah kenduri kahwin di Pedu. Inilah pemimpin yg di dalam ceramah-ceramahnya mendabik dada kononnya dia adalah pejuang rakyat yg hebat. Inilah pemimpin yg selalu mendakwa bahawa dirinya lebih baik daripada org lain. Inilah pemimpin yg mengaku bahwa perjuangan partinya lebih Islamik daripada parti lain di Malaysia.

Sekarang rakyat Padang Terap dan Kedah sudah boleh menilai sendiri tembelang sebenar pemimpin-pemimpin Pas. Berbohong sudah menjadi uslub politik mereka.

Mereka sanggup melakukan apa saja untuk demi kepentingan politik mereka hatta menipu dan menindas rakyat sekalipun. Inilah hikmah sebenar mengapa Allah memberikan kemenangan kepada PR di beberapa negeri dalam pru12 dulu.

Allah memberi peluang kepada parti-parti di dalam PR untuk menunaikan segala janji2 yg mereka lafazkan di dalam setiap ceramah politik mereka selama ini. Allah juga memberi peluang kepada rakyat untuk menilai sendiri siapa sebenarnya PR ini. Jadi,marilah kita semua menolak politik zalim dan bohong yg diamalkan oleh PR.

Kita wajib mengajar mereka pada pru13 nanti agar mereka sedar kembali atas tindakan zalim mereka selama ini. Hanya Barisan Nasional sahaja yg terbukti membela nasib rakyat selama ini. Ayuh,kita gulingkan Regim Zionis Pas Kedah!!!

KEDAH SEJAHTERA PENIAGA SENGSARA!
BN MENANG PENIAGA SENANG!
JOM KALEH KEDAH!!!

P/S : Gelaran baru buat Yb Nasir Zakaria adalah Yb Demam..INGAT!!! Tanamkan di dalam minda kalian dalam-dalam

Lepas ni kita kena sarankan pada kerajaan,,YB yang tak dapat turun padang mendengar masalah rakyat kerana alasan demam,,kita minta di tunjuk sijil cuti sakit untuk pengesahan dari rakyat..

YB Nasir demam kira ok lagi la,,boleh melantak nasi kenduri lagi,orang Kedah kata kalau demam macam YB Nasir,,demam sekepoi..

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog