pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, February 10, 2012

Panas !!! Bakal MB Kedah kantoi menipu





Exco Pas kedah dalam satu siri ceramah mereka di Langkawi baru baru ini mengaburi mata rakyat dengan mengatakan bahawa kerajaan mereka telah membawa masuk pelaburan yang tinggi ke dalam Negeri Kedah dan berada ditempat ke 4 terbaik di Malaysia..

Kehadiran Exco Pas ini hanya sebagai penganti kepada MB kedah yang tidak dapat hadir pada malam itu.


Dalam ceramah pada malam itu,pas kedah yang begitu mendabik dada kononnya semua kemasukan pelancongan dan pelaburan di negeri kedah adalah atas usaha mereka selama ini tanpa bantuan dari pusat.Siap menyenaraikan perbezaan antara kerajaan BN dulu dan Kerajaan Pas sekarang..

Baca perbezaan kenyataan antara exco pas kedah dengan Timb Menteri MITI
"Kerajaan Kedah perlu membantu kerajaan Pusat turut memikul tanggung jawab mempromosikan pelaburan di negeri ini bagi meningkatkan pelaburan perkilangan di Kedah, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir.
"(Kini) kerja-kerja untuk mempromosikan negeri khususnya negeri Kedah terletak hampir 100 peratus atas bahu kerajaan Pusat. Saya tak lihat kerajaan negeri (Kedah) begitu serius untuk melakukannya sedangkan kita mempunyai satu taman industri berteknologi tinggi yang dianggap antara yang terbaik, iaitu Taman Teknologi Tinggi Kulim,” katanya kepada pemberita selepas Program Perbadanan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) bersama Usahawan dan Pengeksport di sini hari ini.

Katanya, tiga projek pelaburan yang tertinggi di Kedah ialah Sony EMCS (Malaysia) Sdn Bhd dari Jepun dengan pelaburan semula berjumlah RM200 juta, Nichias FGS Sdn Bhd juga dari Jepun dengan pelaburan semula berjumlah RM143 juta dan Celestica Malaysia dari Kanada dengan pelaburan semula bernilai RM130 juta.

Beliau berkata, Kedah berada pada kedudukan kelapan dalam penerimaan projek-projek pelaburan perkilangan di Malaysia bagi tempoh Januari hingga November tahun lepas, jatuh daripada kedudukan ketujuh pada 2010.

"Sepanjang Januari hingga November tahun lepas, jumlah kelulusan untuk perkilangan di Kedah ialah RM1.557 bilion daripada 40 projek berbanding RM1.96 bilion sepanjang 2010. Itu adalah jumlah bagi pelaburan asing dan tempatan.

"Jumlah itu (2011) adalah untuk tempoh 11 bulan sahaja tetapi jika kita campur dengan jumlah kelulusan perkilangan pada bulan Disember pun, saya percaya ia tidak akan melonjakkan pelaburan Kedah pada kedudukan yang lebih baik,” katanya.


Pisau Kedah :- 

Kalau Bab nak menipu serah la kat puak-puak PAS,.,puak PAS lebih arif nak menipu rakyat..buktinya Manifestor PRU 12,,sampai ke la ni dah nak PRU 13 PAS Kedah belum tunaikan  janji Manifestor PRU 12,,kalaulah BN yang buat pasti puak-puak PAS kata munafik,,kalau PAS buat....tetap di anggap tak salah,,,

2 comments:

Anonymous said...

kalau tak tipu dan amik kredit tak namanya PAS...contoh...UKIR MALL...senang-senang depa mengaku projek depa sedangkan projek tu bermula dari zaman BN lagi...tulah akibatnya kalau sakat pandai cakap saja...la ni kerja dok mengaku kerja orang depa punya...pergi jahanamlah PAS ni...yang depa tau pejahanam segala pokok balak selagi boleh...kat kawasan kami dah nak botak balak dikerjakan...

Anonymous said...

Besar kan taman teknologi kulim ...betul ke atau besar kubur cina...pirah biawak betul PAS ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog