pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, April 8, 2012

Video penerangan Ulama muda berkenaan demonstrasi BERSIH 3.0



Demonstrasi dalam erti kata lain berhimpun untuk menyuarakan ketidak puasan hati,secara logiknya sesetengah orang yang berada di dalam ketidak puasan hati ianya sukar mengawal emosinya.cuba kita ingat kembali apa yang telah berlaku di dalam demonstrasi BERSIH 2.0 lalu,kekecohan berlaku di antara polis dan para perdemonstrasi,provokasi telah di lakukan oleh para pendemonstrasi supaya polis bertindak kasar terhadap mereka,malahan ada yang kata "kalau polis tak datang halang kita maknanya demonstrasi kita gagal".ini menujukan demonstrasi itu hanya mahu mencetuskan huru hara yang bakal mengugat keamanan Negara,apabila Negara menjadi huru hara maka mudah bagi mengambil alih tampok pemerintahan seperti apa yang berlaku di sesetengah kerajaan di luar,di gulingkan dengan keadaan huru hara,namun setelah beralih tampok pemerintahan keadaan huru hara tetap terjadi...Apakah kita mahu Malaysia yang kini aman menjadi huru hara hanya ketidak puasan orang yang ada kepentingan politik??sekiranya tidak mahu keamanan Malaysia tergugat dengan huru hara,maka tolaklah BERSIH 3.0 yang bakal di adakan pada 28 April ini.

BERSIH 3.0 yang di pengerusi Ambiga..anda perlu mengenali siapa itu Ambiga,,Ambiga merupakan orang yang bertangungjawap di atas tuntutan 14 perkara IFC bekenaan undang-undang keluarga islam,14 perkara tersebut benar-benar menghina Islam

Berikut merupakan 14 tuntutan IFC :
  1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
  2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
  3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
  4. Tidak perlu dicatatkan didalm kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
  5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menagnut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.
  6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.
  7. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
  8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
  9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
  10. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
  11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agam itu hendaklah diajar disemua sekolah.
  12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
  13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
  14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Lihatlah bagaimana tuntutan ini,benar-benar menghina Islam,Pisau Kedah merasa hairan dengan sikap PAS yang dahulunya mengatakan jihad menentang Ambiga,kerana Ambiga merupakan musuh islam,tapi kini bagaikan satu perhubungan yang akrab di antara PAS dan Ambiga,hubungan akrab ini menunjukan hanya kepentingan Politik PAS",asalkan mereka dapat mengejar Putrajaya perjuangan Islam di ketepikan".sehingga sanggup keluarkan fatwa "Demonstrasi samalah berhimpun seperti mengerjakan Haji"..Sama ka?




Umat Islam berhimpun mengerjakan ibadat Haji,memperhambakan diri pada Allah S.W.T,bukannya berhimpun untuk menunjuk ketidakpuasan hati(Demonstrasi) kepada Allah S.W.T.seperti yang di perkatakan Nik Aziz..Nik Aziz harus faham apa di maksudkan "Demonstrasi" sebelum menyamakan dengan amal ibadat




BERSIH 3.0 yang di adakan pada 28 April ini di katakan bakal menurunkan 500,000 orang 
(klik sini). dan sasaran bagi Ambiga merupakan Mahasiswa,"For Bersih 3.0, I really put my hope on mahasiswa, they are very brave..." - S.Ambiga (Pengerusi Seketeriat Bersih 2.0) namun di tolak Mahasiswa klik sini dan klik sini






Pisau Kedah :-
Rakyat Malaysia patut menolak demonstrasi BERSIH 3.0,kerana bakal mengugat keamanan Malaysia,mahukah anda Malaysia menjadi huru hara??apakah anda tidak bersyukur dengan kehidupan sekarang??apakah anda terlupa susah payah orang terdahulu berjuang untuk memberi keamanan di Malaysia??apakah anda tidak memikirkan masa depan generasi akan datang sekiranya Malaysia menjadi huru hara??




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog