pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, February 16, 2012

Video Panas!!! Buat puak pencacai gelabah berok nak spin.

Amanat Hadi Awang yang mengkafirkan UMNO,,la ni dah terbukti amanat yang di lakukan Hadi Awang satu  ketika dulu telah membuat umat islam pecah belah.

Bagaimana lah perasaan dengan orang yang taksub dengan amanat ini,sehingga sanggup bercerai berai,,putus tali persaudaraan,? apakah Hadi Awang ambil kisah apa yang berlaku setelah amanatnya yang membuat umat islam berpecah??

Hadi Awang harus bertanggungjawap apa yang berlaku ke atas umat islam kerana ketaksuban pengikutnya dengan amanat yang di lakukannya satu ketika dulu.

Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di
Kampung Benggol , Peradong , Kuala Terengganu pada 7 April1981 .

“Saudara -saudara sekelian percayalah ,Kita menentang UMNO , bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan . Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah . Oleh kerana itulah kita menentang mereka . Oleh
kerana itulah kita menghadapi mereka . Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka .

Percayalah saudara -saudara sekelian ,Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita
adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan
(menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid . Mati kita adalah Islam .

Kita tidak perlu masuk Buddha , Kita tidak perlu masuk Hindu , Kita tidak perlu masuk Kristian , Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘ politik suku , agama suku ’ . ”

Pisau Kedah :-

Soalan cepu emas untuk puak-puak pencacai,,la ni PAS pakai perlembagaan mana dalam dasar PAS?? Pakatan Haram pakai perlembagaan mana dalam kitab jingga??

Kerana amanat ini telah berlaku perpecahan umat islam,,siapa nak tanggung??

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

Unknown said...

teruskan perjuangan

harap dpt follow dan paut blog saya kembali

tq

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog