pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, February 23, 2012

Hadi Awang di tarbiah Tun Mahathir kerana Bai'ah

SHAH ALAM 22 Feb. – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sepatutnya meminta ahli parti itu berbai’ah kepada Allah dan bukannya kepada pemimpin mereka yang hanya berminat untuk menang pilihan raya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, ini kerana jika manusia biasa membuat bai’ah atau lafaz taat setia sesama manusia atau parti, mereka mempunyai kecenderungan melanggar lafaz yang telah dibuat.

“Sebagai seorang yang beragama Islam, kita hanya berbai’ah kepada tuhan iaitu Allah dan hanya kepadaNya kita tunduk.

“Kita juga wajar berbai’ah kepada semua Nabi dan Rasulullah yang diiktiraf oleh agama Islam,”

Pisau Kedah:-

Memang tepat sekali cakap Menteri Besar Terangganu,PAS ni Parti Ajaran Sesat,demi undi,demi kuasa sanggup menghalalkan cara (Mechievalle = "Matlamat menghalalkan cara")

Dalam buku Amanat Hadi Awang,pada muka surat 23 dan 24 ada tertulis   "Walaupun demokrasi adalah ciptaan Barat bukan Islam,di mana di dalamnya terdapat pelbagai kelemahan dan penyelewengan yang ketara,namun Islam menerima kebebasan dan hak-hak yang di beri oleh demokrasi dan mengambil faedah daripadanya untuk menyuarakan ajaran islam"

Satu persoalan yang akan membuat Hadi Awang tak dapat terjawap,apakah Bai'ah patuh kepada parti sesuatu demokrasi terhadap pemimpin-pemimpin dalam PAS ka ??

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog