pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, October 21, 2011

PANAIH!! Bapak mengajar di markas Pas, anak jual dadah, anak penyamun !

Rumah Hijau Hj Ali

          ( Rumah kehijauan, meraih simpati dengan keadaan isterinya yang lumpuh dengan mengutip derma untuk tabung kebajikan PAS kawasan situ )


Jika kita melihat sebuah rumah di Kampung Gelam yang serba kehijauan cukup lengkap dengan suasana persekitaran jelapang padi, tetapi di sini yang ingin di dedahkan, orang kampung sangat kagum dengan kepetahan dan kepintaran Hj Ali mengajar buku buku kitab Allah s.w.t di sebuah markas PAS , pada masa yang sama jugak adakah Hj Ali sudah terlupa bahawa beliau tidak mendidik anak beliau dengan ilmu keagamaan di mana beliau sendiri mengetahui anaknya itu sendiri menjual dan menghisap dadah ?

Hasil maklumat daripada orang kampung, apa sudah terjadi kepada anaknya sekarang ini, yang meringkup dalam penjara akibat kes samun di Sungai Petani,tujuan kes samun dilakukan untuk membeli serta menjual dadah, penulis di fahamkan juga, anaknya perlu wang RM7000 untuk jaminan, adakah Hj Ali sedar akibat daripada terlampau taksub dengan kepartian tetapi gagal mendidik anaknya menjadi seorang insan yang berguna kepada negara,agama dan bangsa.Adakah Hj Ali ingin menjamin dan membebaskan anaknya itu untuk meneruskan kegiatan anaknya itu ?

Nasihat penulis kepada Hj Ali tidak perlulah mengajar di markas sekadar untuk menghentam kerajaan yang adil, bijaksana seperti Barisan Nasional, tidak perlulah menjadi insan munafik yang sudah mengetahui sikap anaknya yang suka menyamun , menghisap dadah . Adakah Hj Ali di mana rumahnya pernah menjadi markas jualan dadah ?

Penulis juga mendapat maklumat daripada orang-orang kampung persekitaran , Hj Ali wajib sedar dan mengajar anaknya supaya kembali ke pangkal jalan, tidak perlu mengajar orang lain dengan hiasan keagamaan,politik, sosioekonomi di markas tetapi gagal untuk mentarbiah anaknya.

8 comments:

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

inilah sikap kebanyakkan pemimpin PAS,luaran saja elok dalam comot dan penuh dengan najis !!

Anonymous said...

UmNgok bodo!! blogger upahann..

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

salam. Tahniah.GMC kerana lahirnya satu lg Blog yg mampu membongkar kedajalan PAS di kedah.

McTheory said...

Support Media Kedah, bongkar kemungkaran Pas Kedah!!

arena picisan said...

anak orang nak ditarbiah,
anak sendiri yang terbiar...itulah dia pas pis puusSSS...

pisau kedah said...

kepada yang support Media Kedah,,di ucapkan terima kasih

Nok said...

inilah namanya nak kata ulam paku serpih nak kutuk org BN awak paspispus yg lebih....tuhan tahu tahap pemikiran puak2 kawarij ni...tengok tanpa Nama.2011 9:56 AM???nampak sngat otak sama mcm BOB...bodoh nauzubilah....

satu bagusnya paspispus ni...dia tipu lah mcm mana pun..puak yg tolol lagi banggang ni tetap akur....comot..harapkan serban aje besar talam...yg nak tergelaktu....apa2 saja..takbir....lancauuuu...

Anonymous said...

kepada tanpa nama 957. pas lagi bodo. upahan dap untuk menjahanamkan melayu dan islam kat Malaysia ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog