pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, April 29, 2012

Apakah ini yang di katakan himpunan aman?

Pisau Kedah agak terkejut apabila himpunan yang di janjikan Ambiga,himpunan yang aman namun hakikatnya himpunan yang penuh keganasan.


Polis hanya menjalankan tanggungjawap yang telah di amanahkan,menjaga keselamatan umum adalah tanggungjawap Polis.Walaupun Polis di bawah Kementerian Dalam Negeri.pihak Polis hanya di uruskan oleh Kerajaan Pusat..namun kuasa utama pemerintahan Polis merupakan Yang Di-Pertuan Agong.kerana Polis merupakan Polis Di Raja Malaysia.


Bagi Pisau Kedah.motif utama BERSIH di lakukan merupakan unsur politik,mahu menumbangkan Kerajaan yang sedia ada dengan paksa,apabila kekecohan berlaku di Malaysia maka senanglah masuk campur tangan luar seperti yang berlaku di negara-negara luar apabila masuk campur tangan luar.sehingga sekarang masih belum aman.tidak hairan la apabila Ambiga menyatakan mendapat dana dari luar.Apakah tujuan dana tersebut di salurkan dan apakah yang di lakukan Ambiga dengan dana tersebut?Apakah rakyat Malaysia mahu hidup dalam keadaan yang tidak aman??


Cuba kita kenang kembali ketegangan yang di lakukan Ambiga.dahulunya PAS pernah istihar jihad menentang Ambiga kerana mencabar undang-undang kekeluargaan Islam,dengan bertanggungjawap dalam tuntutan 14 perkara berkenaan IFC,namun di tentang seluruh Umat Islam di Malaysia.


Ambiga melihat apabila Islam bersatu di Malaysia,ia menunjukan kesukaran untuk menjatuhkan Islam di Malaysia.tugasnya untuk menghacurkan Islam tidak menjadi.setelah itu Ambiga mengambil langkah memecah belahkan bangsa Melayu,kerana bangsa Melayu di Malaysia sinonim dengan agama Islam.


Bila bangsa Melayu di pecahkan maka pecah la juga perpaduan umat Islam Malaysia kerana majoriti yang beragam Islam di Malaysia merupakan bangsa Melayu..tidak hairan la apabila majoriti yang melakukan keganasan dalam BERSIH kelmarin adalah bangsa Melayu yang beragama Islam.


Cuba anda lihat dalam media-media yang tersedia sekarang,bangsa mana yang ganas dalam demonstrasi BERSIH??dan yang menjadi mangsa keganasan BERSIH kelmarin majoritinya bangsa mana?Bangsa mana yang cedera kelmarin?


Dalam keadaan sekarang.Ambiga sudah berjaya menghancurkan perpaduan bangsa Melayu..dan akibatnya Islam juga berpecah..maka dengan mudah Ambiga memperbodohkan segelintir umat Islam yang bersamanya.selepas ini mudah la Ambiga mencabar islam kerana umat Islam sudah tidak bersatu.


Cuba kita lihat kemenangan Ambiga terhadap Islam..Ambiga langsung tidak mendapat tekanan menyeluruh dari umat Islam Malaysia seperti tekanan yang dia dapat akibat tuntutan IFC 14 perkara,,apabila mahu membuat program seksualiti Merdeka,Ambiga tidak mendapat tekanan langsung dari kesemua umat Islam..dengan mengiktiraf golongan seks songsang..malahan kini Ambiga mendapat sokongan padu dari parti yang bongkak mengatakan mereka memperjuangkan Islam.


Memperjuangkan Islamkah sekiranya menghalalkan perpecah sesama umat Islam..Rasulullah S.W.T mengajak umatnya bersatu..PAS yang bongkak mengatakan mereka memperjuangkan Islam mengajar umat islam kepada perpecahan..mengkafirkan sesama Islam hanya kerana fahaman politik berbeza..sekiranya PAS benar-benar memperjuangkan Islam,mengapa PAS tak berani bersuara apabila maruah Islam di cabar rakan seperjuangannya ..sebaliknya PAS berani di dalam menghantam sesama Islam,berani bertindak ganas dengan sesama Islam.


Jadi dalam BERSIH ni dah terbukti Ambiga berjaya mempengaruhi PAS untuk memerangi sesama umat Islam supaya berpecah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog