pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, July 23, 2012

Panasss !!! Abby Abadi dah semakin bercelaru sejak menganut ajaran PAS




Adehh... dah gila agaknya si Abby ni, baru 2,3 hari masuk PAS dah berani buat pengakuan macam tu. Agak-agak la kalau nak bawa keluar kenyataan pun, jangan sampai orang nampak semakin hari semakin bercelaru hala tuju perubahan Abby terhadap Islam.

Abby kata dia nak perjuangkan agama Allah, bagus la tu kalau kena pada tempatnya. Tapi hakikatnya sekarang Abby berada dalam parti politik PAS yang memperjuangkan matlamat politik bukannya dalam barisan perjuangan agama Allah.

Di akhirat nanti jemaah PAS pun belum tentu di campak ke syurga milik Allah S.W.T, malahan Nik Aziz, Hadi Awang dan Ulamak PAS belum tentu tahu nasib mereka di akhirat nanti. Hanya Allah S.W.T maha mengetahuinya tentang akan hal yang di lakukan makhluk ciptaannya. 

Abby patut mengetahui perbezaan perjuangan antara perjuangan agama Allah dan perjuangan politik. PAS satu parti politik yang telah di daftarkan pada 31 Mei 1955, nombor pendaftaran 733 (Pulau Pinang). Kelulusan pendaftarannya di buat oleh penjajah British sepertimana kelulusan untuk menubuhkan UMNO juga.

PAS memperjuangkan politik dengan mengunakan nama sebagai parti Islam. Namun begitu walau pun mengunakan nama parti Islam, PAS tetap satu parti politik yang berpolitik untuk menjadi pentadbir .

Memperjuangan agama Allah terletak kepada semua umat Islam yang sayangkan agama Islam tak kira dari parti politik mana-mana pun di seluruh dunia dan tak perlu di daftarkan sebagaimana pendaftaran yang di lakukan parti politik. 

Satu-satu perjuangan, kejujuran dan keikhlasan terletak dalam hati, belum bererti dengan menyertai parti politik yang mengunakan nama Islam bagi keuntungan politik layak di gelar perjuang agama Allah.


1 comment:

Anonymous said...

Astaghfirullahula'zeem!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog