pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, October 27, 2011

Perhatian!! Pondan Lari Dari Pusat Pemulihan!



WANG TEPUS - Seorang pelatih lelaki yang berperwatakan seperti wanita dipercayai melarikan diri dari sebuah pusat pemulihan dadah dan akhlak, Pusat Rawatan Cahaya Petunjuk di sini sejak 11 hari lalu.

Mohd Ridhwan Khan Jumakahn, 30, yang berasal dari Negeri Sembilan itu dikatakan menghilangkan diri selepas mengalami tekanan berikutan terlalu lama diletakkan di pusat itu bagi tujuan pemulihan penyalahgunaan dadah dan akhlak.

Pengetua pusat rawatan terbabit, Mohd Muzni Mohd Noor, berkata, pihaknya mula menyedari kehilangan pelatih itu kira-kira jam 5 pagi pada 14 Oktober lalu ketika mahu mengejutkan semua pelatih untuk melakukan solat Subuh secara berjemaah.

Menurutnya, sejak kehilangan pelatih itu pihaknya juga tidak pernah berhenti mencari di merata-rata termasuklah di Alor Setar, Pokok Sena dan Kuala Nerang.

“Kami turut menerima panggilan daripada orang awam yang menemuinya di kawasan Bukit Tembaga dan ingin menghantarnya pulang tetapi dia berjaya melarikan diri dan masuk ke kawasan hutan kerana bimbang dimasukkan semula ke pusat ini,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Mohd Ridhwan Khan dimasukkan ke pusat itu sejak Mei lalu selepas ditahan kerana kes penyalahgunaan dadah dan akhlak.

Mohd Muzni berkata, pelatih terbabit meninggalkan tempat itu sehelai sepinggang dan berpakaian kemeja T berwarna biru gelap dan seluar trek biru ketika kali terakhir ditemui sebelum menghilangkan diri.

Menurutnya, pihaknya yakin pelatih terbabit memanjat pagar di sekitar pusat terbabit sebelum berjaya meloloskan dirinya sewaktu kejadian.

“Kita bimbang sesuatu yang buruk menimpanya kerana sebelum ini dia pernah dua kali cuba melarikan diri namun sempat ditahan polis dan dimasukkan semula ke pusat itu.

“Kita tidak mahu dia kembali kepada perwatakan wanita kerana sejak berada di sini dia sudah boleh menerima perubahan dan bertukar kepada watak lelaki secara perlahan-lahan,” katanya

Berikutan kehilangan pelatih itu, satu laporan polis juga telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kubang Pasu pada 22 Oktober lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohamed Yusof, ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kes itu.

Sesiapa yang terjumpa atau mempunyai sebarang maklumat mengenai Mohd Ridhwan bolehlah menghubungi Mohd Muzni di talian 013-4230243, 04-9173014 atau Mohd Fitri Ramizan di talian 019-5503093.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog