pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, October 18, 2012

Laporan Audit : Kerajaan PAS Kedah Selewengkan RM 2.55 Juta Dengan Projek Hantu #tukarkedah #SGB




Alamakk.. pening kepala bila Mc tengok laporan Audit Negeri Kedah ni. Banyak betul penipuan yang dilakukan oleh kerajaan Negeri. Malu la rakyat Kedah ada kerajaan yang kaki penipu macam depa ni. Cuba tengok laporan audit negeri Kedah 2011 yang Mc kepilkan sekali ni.
Baca tulisan yang telah Mc gariskan warna merah..

Nampak sangat kerajaan Negeri Kedah telah membayar duit pada kontraktor hantu. Kalau tak wujud, sudah tentulah kerja pun tak buat, tapi macam mana boleh dapat payment? Rasanya, tentu kontraktor tersebut mempunyai kenalan dalam kerajaan negeri, kalau tak bagaimana dia boleh senang-senang ambil baucar bayaran?

Patut la kerajaan negeri Kedah takdak duit, rupanya dok bagi kat kroni secara sulit macam ni la. Benda yang ta wujud pun depa bayar.. teruk laa aihh.. Kita tengok pulak carta kat bawah ni.
Kerajaan Negeri telah mengunakan kontraktor yang tidak diiktiraf..
Disebabkan mereka ini tidak diiktiraf dan ada diantaranya tidak wujud pun. Jadi kerja yang mereka buat tidak sempurna dan tidak berkualiti.

Sudah la tak berkualiti, tuntutan harga yang mereka buat juga tidak mengikut garis panduan yang sebenar.

cuba baca betul-betul laporan audit ni, memang banyak penipuan dan penyelewengan

Pembaca boleh meneliti satu persatu, jadual yang Mc berikan di atas. Sudah la ada penyelewengan, bayar kontraktor hantu, projek hantu, kerja pulak teruk. Dah la kerja teruk, minta cas lebih dari kerja. Memang teruk la kontraktor yang kerajaan Negeri Kedah lantik ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog