pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, November 24, 2011

Gempar!! Kat Kedah Pun Ada Kes Curi Pasir!!




Dengan permit dan alasan membersihkan sungai. Ada kontraktor menyalahgunakan permit dengan mengorek pasir sungai untuk mendapatkan sumber yang lumayan.

Dikebanyakan tempat di sungai Serdang dan Air Putih, berhampiran kawasan kebun kelapa sawit. Ada kontrak yang menyalahguna permit dengan membuat korekan besar di tepi sungai sehingga menganggu aliran air sungai.

Perbuatan mengorek pasir haram dilakukan dengan mengunakan jentera-jentera besar dan berpuluh lori pasir keluar masuk untuk mengangkut pasir. Kegiatan dilakukan diwaktu malam.


Perbuatan itu menyebabkan air bertakung dan air sungai tidak mengalir dengan sempurna. Akibatnya, banyak kebun kelapa sawit, rumah-rumah penduduk kampung tengelam akibat projek pasir haram itu.

Malah masjid Badlishah yang terletak berhampiran sungai juga sudah dua kali dinaiki air akibat perbuatan mengorek pasir haram. Habis musnah barangan masjid dan tikar sembahyang juga dipenuhi lumpur.

Mc sudah melakukan temubual dengan penduduk setempat. Pendedahan dan gambar akan di update kemudian!!


McTheory:
Ada penduduk yang dihalau semata-mata kerana rumahnya dikatakan menghalang laluan lori keluar masuk.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

5 comments:

mdino said...

dimana ada sungai disitu ada pasir...dimana ada pasir di situ ada org gaali pasir ....dan selagi adanya pembangunan di malaysia selagi itu ada orang korek pasir...dan selagi itu lah tiada akan berhenti diman2 pun di seantero malaysia...isunya pasir itu di kedah dan di kedah pula bawah pakatan rakyat....

Anonymous said...

Prinsip yang sentiasa mereka pegang.........Matlamat menghalalkan cara

tajul_admin said...

Mintak 'link'kan dgn blog saya skali, tajulurus.blogspot.com/

Anonymous said...

yg aku tau bab curi pasir ni tokey nya Cina Kapir..yg tukang meluluskan dan makan duit kopi ialah Melayu laknat..

jd, gabungan dua bangsa ini cukup hebat untuk merompak segala hasil bumi bertuah Malaysia ini.

sama ada Pakatan atau UMNO dua2 Melayu ni tak boleh harap UMNO pun kaki makan kedarah..PAS lagilah laknat..guna topeng agama.. halalkan semua yg haram..janji perut kenyang!!

bangsa Cina laknat pulak tukang sumbat duit..janji boleh beli Melayu2 bangang ni, lingkupkan alam semula jadi, hasil bumi..lepas tu DAP juga yg depa undi..

yang boleh dipercayai..hanya orang yang beriman...harta kekayaan yang haram tidak jadi daya tarikan baginya..

Anonymous said...

Curi pasir? itu baru curi pasir...tuan mai tgk banyak mana bukit kat serdang nie gondoi. Dari bukit penuh hutan banat, smp jadi padang jarak...

Mang tokey cina babi untung...betoi kata anon 9:52. Melayu laknat buta hati kerana dok bulih dari depa. Dari pejabat daerah, smp ke kerajaan negri...

Mai jumpa depa di Serdang. Berapa nyawa lori pasiaq ni makan sejak dok pi mai tang nie? Mai korek sendiri dari depa. Banyak mana aduan depa wat? Apa tindakan setiap agensi terlibat.

Senang cita mai tengok dari bandaq baharu, p ke relau, mai ke selama.

Yang hijau dapat kuasa, habeh hutan depa tebaih. Yang merah dok kata pulun nak menang, skali haram pon xpenah tunjuk muka. Bila bos besaq mai baru nak ada.Sama ja semua.

Yang paling best, padan muka melayu. tokey cina babi bulih beli semua Melayu dari anak bilis, sampai bapak jerung. Kita apa ada???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog