pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, August 15, 2012

Benarkah Abby Abadi Memahami Islam Sejak Menganut Ajaran Otak Hijau ? @abby_abadi112



Di bawah ini adalah kenyataan yang di buat Abby Abadi dalam program Forum Perdana di Kompleks Muhibbah, Taman Boltan pada baru-baru ini


“Hidayah yang diturunkan ke atas saya bukan hidayah sesat dan setuju menyertai Pas kerana ingin sama-sama membantu menyebar dakwah. 
Selepas menyertai Pas, kefahaman terhadap Islam lebih mendalam dan diakui bahawa sebelum penghijrahan banyak melakukan kesilapan serta tidak mengikut syariat Islam secara keseluruhan,” 

Benarkah kefahaman Abby Abadi terhadap Islam lebih mendalam sejak menyertai PAS ?

Dengan siapa Abby Abadi Berguru dalam PAS ?

Apa ilmu yang telah di pelajari Abby Abadi semenjak berada dalam PAS ?

Setakat memahami tentang Islam tanpa berilmu bagaimana Abby Abadi kata yang di mahu membantu menyebarkan dakwah sedangkan dirinya sekadar memahami sahaja. Sebelum hendak berdakwah kita perlu mengisi diri kita dengan penuh ilmu agama supaya tidak menyesatkan orang yang di dakwah. 

Untuk mendapat ilmu agama Abby Abadi perlu berguru. Setakat memahami sahaja tidak mengcukupi untuk membuatkan Abby Abadi layak berada di atas pentas ceramah untuk berdakwah kepada orang lain.

Benarkah apa yang di perkatakan Abby Abadi, semenjak berada dalam PAS di lebih memahami apa itu Islam dan mengikut syariat Islam ?

Cuba kita ingat balik peristiwa yang terjadi sebelum ini, di mana Abby Abadi telah berbuka puasa di rumah Norman Hakim dan pasangannya Memey. Ketika itu Abby Abadi bergambar dengan Norman ( Bekas Suaminya ) dan Memey isteri kepada Norman.

Ketika gambar berkenaan di ambil, bahu Abby Abadi telah di peluk bekas suaminya. Gambar berkenaan tersebar luas ke dalam dunia maya dan ianya di akui sendiri oleh Abby Abadi, gambarnya ketika berada di rumah Norman dan Memey untuk berbuka puasa baru-baru ini.

Namun Pisau Kedah agak terperanjat dengan komen yang di berikan Abby Abadi setelah gambar berkenaan telah tersebar ke dalam dunia maya.



“(Bekas) suami pegang bahu? Itu berlaku spontan. Mak dan anak-anak saya semua ada di depan itu. Abang saya yang ambilkan gambar. (tanya tuan punya badan nanti ye kenapa),” katanya lagi. 

Menerusi mesej seterusnya, Abby menulis, “risaunya lah mereka ini setakat pegang bahu itu, OK saya minta maaf salah saya.” - SH



Abby Abadi kata Norman pegang bahu ianya berlaku secara spontan. Namun Abby Abadi tak tahu ka bukan setakat pegang bahu, duduk rapat sehingga menimbulkan syak dengan bukan muhrim ianya menjadi satu kesalahan dari segi Islam walau pun ketika itu abang dan mak Abby Abadi berada menyaksikan. Yang salah tetap salah, jangan halalkan perkara yang di larang !!!

Tak logik la perkara asas tentang batas-batas perhubungan dalam Islam Abby tak tahu sedangkan Abby kata sejak berada dalam PAS ianya lebih memahami tentang Islam. 

Dalam komen seterusnya Abby kata " Risaulah mereka ini setakat pegang bahu itu ".

Cuba anda faham ayat Abby " setakat pegang bahu itu".  Perkataan "setakat" sudah mencerminkan seolah-olah Abby tidak rasa bersalah tentang kejadian tersebut. Namun di sebabkan terpaksa setelah di asak dengan peminat, Abby memohon maaf kepada peminatnya.

Apakah ini menunjukan Abby benar-benar memahami tentang Islam semenjak berada dalam PAS seperti apa yang di perkatakannya di Forum Perdana di Kompleks Muhibbah, Taman Boltan

1 comment:

Anonymous said...

Sabenarnya budak Ebby ni otak dia gilaaaa... Nak tunjuk baik, jumpa dengan bini baru bekas laki dia. Nak publisiti jeerrr tuuuhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog